Monday, June 20, 2011

Benda menarik kat bilik baru: gambar x-ray tulang dada kat dinding bilik.


Assalamualaikum semua...

Hari ni aku dah start kelas bagi semester kedua PISMP. Beberapa hari sebelum ni aku sibuk ngan perpindahan blok antara blok lelaki ngan blok perempuan. Sebab kemasukkan pelajar baru ke maktab ni ramai sangat perempuan pastu sebab blok lelaki lebih besar dari blok asrama perempuan so kami kena tukar. Lelaki gi blok perempuan, perempuan gi blok lelaki.




Gambar creadit to kak khalilah


Sebelum cuti kami memang dah kosongkan bilik masing-masing. Barang-barang semua simpan dalam stor. Bila sampai je maktab awal-awal pagi sabtu tu terus angkut barang bawak pegi blok asrama baru. Penat giler angkut barang sorang diri. Dah la aku dapat tingkat 3. Kena panjat tangga tinggi oh. Barang banyak, kotak buku yang berat, beg pakaian yang besar giler, beg balik kampung, kasut-kasut dll... Semua aku angkut sorang, Nasib baik mak aku suh bawak mai troli sebab dia tau anak dia kecik tak de kudrat nak angkut barang. Tarik je pakai troli. Tapi naik tangga kena angkut jugak -_-"


Penat angkut barang berdiri depan pintu bilik baru berharap dapat bilik lawa sekali bukak pintu. Ya Rabbi.... Aku ase nak nangis tang tu jugak. Aku berlari gi bilik penyelia asrama nak mintak tukar bilik yang better sket tapi tak dapat. yang dapat hanya tikar getah baru ngan tilam nipis bila tidur terasa kayu yang kat bawah tilam tu. Roomate aku tak mai lagi masa tu. Malam baru dia sampai. Aku kemas bilik tu mop segala benda ngan dinding sekali aku sental kasi wangi. Bilik tu bau lelaki aku sembur ngan febreez walaupon febreez mahal dekat RM10 harga tapi aku sanggup sebab aku yang nak tidoq kat bilik tu.


Keesokkan harinya bangun pagi dapat berita roomate aku plak kena pindah bilik. So aku kena duk sorang-sorang. -_-" Esok (hari ni) baru junior baru masuk. Sebak jugak ah aku baru plan nak kemas bilik sama-sama sebab badan aku sakit dan cramp dah angkut barang mop satu bilik. Nampaknya aku kena lah kemas sorang-sorang.

Benda menarik kat bilik baru: Gambar x-ray tulang dada kat dinding bilik


So, harini aku dah dapat roomate baru orang kedah. Tikar getah semua dah tukar, bilik dah ok cuma dinding je lah macam penjara pudu. Takpe, nanti aku hias bilik lelaki ni transform jadi bilik perempuan macam kat blok asrama aku yang lama. Aku kena kuat. Orang ganu kata KATANG.


Pi es: sory tuan bilik yang lama aku bercerita tentang bilik ni. Aku tatau sape tuan bilik yang lama. Better aku tatau daripada tau.

8 comments:

Unknown said...

Gambar x-ray tulang dada kat dinding bilik...erk...ngeri lar....

ijatnuar87 said...

terbaikkk...hehehe...sabor aja la...

Senorita Nadira said...

yeuwwww kene dok blik budak laki..
mesti tilam busuk banga warne itam hak3!! cyan ke mu zie..
kne cuci biar brsih molek tusss

ceksumolek's said...

gambar x-ray tu orang lama punya eh?

Fatin Myaa said...

so kau sebilik dgn junior?

shazika said...

aisumi: a'a orang sebelum2 ni punyer kot. bdk laki

fatin mya: aku duk ngan jr. segan dowh org pggil aku akak :P

Sharifah Aniza Ali said...

tringat zmn dok hostel dulu2..best sgt2..huhu

gadisarawak said...

eh2... akak... maseh ada x?? nk g tengok... haha