Sunday, June 5, 2011

Baling tepung dan telur pada majlis hari jadi budak empat tahun



Setelah lama tak sambut besday kanak-kanak.......Besday orang dewasa asyik nak prank je baling telur baling tepung...Try buat kat kanak-kanak pe jadi. Trauma kot bila tiba tarikh besday.


Hai. Nama saya Daniel Afif. Tangoklah kek besday saya. Besday saya sama ngan besday Sultan Mizan.


Pada majlis hari jadi ni kami dapat berkumpul dalam keluarga yang besar. Dalam family aku antara yang dalam golongan tua a.k.a dewasa. Afif ni anak sepupu aku, kak ros.


Yang tudung biru tu sebuk nak interprem sama. Macam la ni besday kau.

Antara tetamu yang hadir. Ramai kot. Seronok ramai-ramai banyak budak-budak. Aku kalau berada dalam kalangan budak-budak ni personaliti terus berubah jadi macam dorang. Kira dorang ni geng aku lah walaupon dalam golongan tu aku paling tua.


Jangan salah faham kata aku pendek. Dalam gambar ni aku bengkokkan kaki sebab tu nampak nak sama tinggi je ngan budak-budak nih



Alang-alang berkumpul dalam majlis gini bolehlah bergambar bersama sanak saudara... Thanks kutin nad for the camera. Muah!


Adik-adik dan sepupu-sepupu dua pupu aku


Mak su aku tetap maintain muda oh.

Tulah antara gambar yang sempat aku ambil ngan family besar aku. Yang golongan mak-mak dan bapak-bapak segan nak bergambar. Sambut besday kanak-kanak happening riuh satu rumah ngan bunyik bising dorang main pastu dalam riuh-riuh tu dengar suara yang menangis. Pastu ada makan-makan banyak ada gula-gula, dadih, kek besday yang besar. 


Bila dah besar tak ada pon nak sambut besday aku -_-"



Besday boy dan ibunya. Amboi kau bukan main lagi yek tunjuk jari empat nak gitau saya dah berusia empat tahun.


Dan sebelum balik sempat tangkap gambar nih.
.
.
.
.
.
.
.




Sepupu aku sama usia beza beberapa hari je dari aku sebab aku lahir dulu dari dia. Kami pernah satu kelas masa darjah 1. Hahahahaha. Dulu bukan main belemuih sekarang tuuuu diaaaaa. Nasib baik ai dah berpunya. Aku harap besday aku nanti mak aku wat majlis besday macam ni. Coming sooooonnn...


4 comments:

ezza haniza said...

hai sepupu!

Mr. Asada said...

memang meriah betul lah. ramai2 kumpul ngan family. saya ni jarang betul dapat kumpul ramai2 ngan family. isk.. last kumpul ramai2 tahun 2003. punya lah dah lama.

Anonymous said...

As Salam,

ala2..comelnya dier..huhu~
best la smbut birthday :D

Connecting With My Own Soul said...

hahaha. kalau dah besar ni ada celebration birthday lagi, comfirm gempak. dah macam kenduri kawen jadinye. :P