Thursday, February 4, 2010

Dia keluarkan asap dari mulut


Sebagai budak hostel, saya selalu keluar makan kat luar. Lepas waktu kelas cafe maktab akan di tutup nak tak nak malam-malam memang kena keluar makan. Kalau makan kat luar tahu je la kena berhadapan dengan orang ramai. Meja warung pulak dekat-dekat dan sempit. Saya mahukan ketenangan dan khusyuk nak makan. Tabi tiba-tiba men...


Uhuk uhuk uhuk. Satu asap menusuk ke rongga hidung Saya. Cis, potong stim habes selera makan saya sebab mulut dah rasa pahit makan asap rokok. Ushar meja belakang ada sekumpulan jantan duk berbual sambil berkepul-kepul asap keluar dari mulut. Wohaaaa.. Hebat sangat ah tu boleh keluarkan asap dari mulut. Tak tengok lagi saya keluarkan api dari mulut.


Jantan tu pon satu. Yang gi keluarkan asap sebelah aku kenapa. Hembus lah depan. Habes lekat bau asap rokok kat tudung saya. Tiba-tiba sekali lagi asap dari kanan muncul. Uhuk uhuk uhuk.. Jantan duk kat meja sebelah kanan keluarkan asap ke arah aku. Cis, bini ada kat depan kenapa tak hembus kat bini kau.


Tak lama lagi jadi arwah ah saya. Mati awal dari jantan-jantan yang hebat leh kuarkan asap dari mulut tu. tak adil kan.




17 comments:

|.a.r.i.e.z.a.| said...

haha mmg pun passive smoker yg lbh teruk suffer dr mereka yg phisap rokok yg tegar huhuhu

mimi mimi said...

please hate smokersssss!!

sugar2 kapas strawberry said...

hehehehe..sumbat je rokok dlm mulut dia shazika.. ;)

Azie said...

hehe.. kesian... dorang ta blaja sivik kot.

Amirul Idham said...

well... saya tak hisap rokok tapi kawan2 saya semua hisap..
terpaksa la terima je...

ringo said...

kau sound je depan2

shazika said...

arieza: kalo dah tegar, tegar jgk la

sis mimi: iok. i hate smokers

sugar2: bagos idea kau..kasi letup mulut dia

shazika said...

azie: zaman dulu tak de sivik

amirul: wohaaa...bagis ah kau tak isap..keep it up

ringo: tak baek wat gitu. tak bertamadun

Muhammad Ammar Hashim said...

sya benci perokok!!

enyheartsdiamond said...

dear..i pon anti..x sehat betul bila asap rokok masuk hidung time makan sedap2!

Anonymous said...

dunia memang x adil

aku Zaty said...

eshh..
rase nak sepak laju-laju je smokers cmtuh..

shazika said...

si dia: oihh..jgn emo

enyheartsdiamond : i pon anti nyah

ah fatt: tak adil kepada insan innocent cam aku


zaty: wohaa..aku nak korek mata dia..hehhe

arab said...

zika u pernah tanya kat blog i memang banner yg dihasilkan boleh dibuat banner utk bisnes

fara said...

tak suke bau asap rokok gak!
sesak nafas dibuatnye!

hans said...

hahaha
samalah
tak boleh bau asap rokok

ielamorry.om said...

i hate smokers too T____T