Wednesday, March 11, 2009

''merung''KAH YANG berSALAH??


jam menunjukkan pukul 8.34 malam
handphone aku berbunyik
got new message

is that from my boy??
oh nop! its diela

"esk pkai bju merung ramai2 ek"


alahai dia ni planning nak pakai baju "merung" la pulak
aku baru bercadang dalam pemikiran aku nak pakai baju yang aku ciluk dari almari adik aku,naimah. dengan berat hati dan jantung yang tidak membuang masa aku terus pilih baju-baju aku yang bersangkut dalam locker.

keesokkan harinya::

"dell, bakpe suruh pakai baju 'merung' ? aku tengok budak pompuan kelas kite yang laen tak pakai pon."

"aku saje je nak kite 4 orang pakai 'merung' nak tangkap gambar. lagipon nak tunjuk baju baru aku..lol"

hampeh betul si DELL ni. sebab dia nak pakai baju baru dia tu, aku,sya dan sarah kena pakai join sekali dengan dia. lepas tu sampai ke petang tak tangkap lagi gambar. setelah di desak dan digertak oleh aku yang tak berapa otai sangat ni. baru la dell mintak henfon sarah untuk tangkap gambar. dalam erti kata yang lain untuk bergambar bersama diela's new baju kurung.

diela dengan muka HAPPY bersama baju barunya dan aku dengan muka..ketakutan??

sarah, diela, sya dan aku bersama baju 'merung' kami

semalam blok c2 buat dinner majlis perpisahan. amboi, awal buat majlis perpisahan .pada hal lagi 1 bulan nak berambus dari kolej ni. di sini aku nak paparkan kad-kad yang aku dapat dari teman-teman aku.

from sya:: satu-satunya classmate aku yang sama blok dengan aku. apa-apa kerja atau assignment aku rujuk pada dia. tapi memilukan rasanya. dia pun 1 kepala dengan aku tak buat tutor. lepas tu dengan kuasa wonder pets...apa yang penting? kerjasama..ya kerjasama. aku dan sya akan bekerjasama mencari sumber-sumber yang dapat membantutkan kami untuk menyiapkan semua kerja tu. (cilok/copy/tengok/jeling kerja orang)

from yasmin:: aku tulis hanya beberapa
potong ayat (bukan potong kek la) atas kad yang aku bagi yasmin and my roomate bersamaan dengan tulisan aku yang terbukti cakar ayam.anda perhatikan kad di atas.. berdasarkan kad tersebut, di sini we can make a conclusion that meen suka dengar aku nyanyi. malu untuk luahkan melalui kata-kata so, kad menjadi pengantara antara kami. acewah.... anyway, thanks a lot MEEN

from pika:: cuba anda perhatika pada perkataan
bangun yang tertera di kad tersebut. mmmmmm ini aku yang patut bagi ucapan bangun pada pika atau pika yang patut bagi ucapan bangun pada aku..??? kita tengok apa kata SURVEY..merapu je ni. ntahapapa shazika

from puka a.k.a. buddy aku::
alamak!! aku belum hantar lagi beg aku pinjam dari syima dah lebih 1 bulan aku pinjam. esok kena hantar la rasanya. sorry buddy.....puka ni classmate aku masa form 5. tengok-tengok datang kat KEMPAH ni jumpa dia lagi. adoyaiii

we are roomate. ni s
emua pika punyer idea la nak tangkap gambar stail macam ni. tak pasal-pasal menjadi tontonan umum buat seketika.

itulah sedikit cerita tentang aku dan kawan-kawan kat KEMPAH ni.
selamat malam semua.
aku dah rasa mengantuk.
adios..salam

2 comments:

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

merung tak bes..
pakai ping laa..
:P

shazika said...

amboii..

penjenayah merah jambu
tak brutal la ari tu
kalo pakai ping

yeah yeah~~
amuk