Tuesday, December 6, 2016

sisters



Assalamualaikum....

Ramai orang cakap ada adik beradik pompuan ramai ni best tapi bagi aku ada yang best ada yang tak best jugak. Kali ni aku nak share kehidupan aku yang ada ramai adik pompuan.


Pros

1. Kalau balik kampung tak bawak balik baju banyak pon tak pe sebab boleh rembat pakaian adik adik jer. Tapi sendu sket la sebab kami semua tak sama saiz. Yang mana muat je aku boleh pinjam. Kenkadang kalau berkenan rasa nak bawak balik hostel aku rembat dulu buh dalam beg nanti dah sampai hostel baru aku mesej 'aku rembat baju mung ni..hehehe'


2. Dalam kalangan kami aku antara yang old fashion dan tak up to date sangat bab bab penampilan ni. So kalau nak keluar girls day out nanti dorang akan tolong stylo mylo kan shawl aku. Kalau ikutkan aku lagi suka bawal jer. Kenkadang kalau nak match pakaian tudung ngan baju aku tanya lah dorang. Kalau aku rasa jawapan dorang tak puaskan hati aku..aku akan gi tanya ayah. Kalau ayoh kata okey baru aku rasa konfident nak pakai.


3. Setiap dari kami ada keebihan masing masing la. Ada sorang pandai masak, ada yang tak rajin kemas rumah tapi kalau mood dia okey gerenti rumah akan kemas, ada yang memang tugas jemur baju akan suruh dia walaupon orang lain yang basuh. Tapi selalunya sebelom nak buat keje tu kompem bertekak dulu la masing masing. Kasi ayat deep sket baru keje jalan.


Contoh ayat deep nak mintak tolong adik adik. "Amboii tak mbuh tolong aku. Ingat sket dik sape tolong basuh berak mu masa kecik kecik dulu" terus gi buat keje.


Cons

1. Aku listkan yang pertama kalau nak keluar girls day out bab bersiap lamaaa gilerrrrr. Contoh kalau plan "okey..nanti pukul 9 kiter gerak gi bandar". Masing masing kena kerahkan sesama sendiri untuk pergi bersiap. Time tula nak berebut toilet, time tula nak berebut baju berebut shawl dan berebut guna iron. Kalau keluar ngan ayoh..ayoh siap buleh tido dulu sementara tunggu anak anak dara bersiap. Dan kompem takkan sharp keluar pukul 9.


2. Ada beradik pompuan ramai ni masing masing nak konker bilik sendiri. Selalu yag jadi pemilik bilik Adalah kakak kakak. Tapi yang lagi kesian adik lelaki lah tak de bilik. Hahahaha. Since dia form 1 mak aku masukkan dia ke hostel cuma bila balik cuti dia kena tido luar or kenkadang kasi la can tido dalam bilik pastu yang pompuan tido luar ramai ramai sambil layan drama korea.


Time cuti sekolah jerla riuh rumah ni. Bila masing masing dah balik hostel balik tempat kerja sepi kejap. Tula pros n cons beradik pompuan ramai ni.

No comments: