Thursday, June 9, 2016

Dohnut

Assalamualaikum...

Harini dah masuk hari keempat bulan puasa. Untuk juadah kuih berbuka tadi aku try buat donut hasil resepi daripada kakros. Happy giler hakak rasa bila cobaan membuat kali ni berjaya.. yahooo..!!!

Pehal aku happy sangat??

Citer dia macam ni. Semasa eksperimen melihat mikroorganisma bernafas untuk topik sains tahun 6.. aku ajak la murid murid buat donut hasil resepi melalui goolgle jer. Sebelum tu aku ada jugak tanya kakros camne nak buat. Memandangkan aku bawak murid murid buat masa waktu sekolah.. so tak dapatlah kakros tunjuk ajar.


Nak dijadikan konklusi..adunan yang aku buat tak naik naik. Camne nak tengok mikroorganisma bernafas. Dah tak naik satu hal. Aku bantai buat jugak adunan tu membentuk donut dan goreng. Keras giler oiii sampai anak murid aku sendiri komplen.


Ticer tak pandai buat donut latu.

Sentap ticer okey. Hahahaha.. hasil siasatan aku melalui step step masa buat donut tu maybe sebab yis tu mati  kena air terlampau suam..sebab mustahil la kan tak naik langsung.


So tadi aku buat balik pakai bahan bahan yang sama macam aku buat sebelum ni. Alangkah gumbiranya bila lihat doh aku mengembang.!




Gebu gebas uolssss..

Thanks kakros ajarkan buat donut. Ni antara resepi yang aku belajar dari LJ. Practice make perfect. Right?? Hehehe..



No comments: