Monday, July 29, 2013

Iftar di rumah mentor

Assalamualaikum... 

Biasanya tiap kali bulan puasa ada jer perancangan classmates aku nak bukak puasa sesame. Masa mula-mula awal puasa kami dah buat iftar bersama tapi ada yang tak dapat join. Yang kali kedua kami berbuka bersama di rumah mentor kami, encik alam. Kami konvoi 3 kereta ke sana. Pastu tambah pulak kereta Ruby ngan Si Fatin diorang datang asing. Park kereta depan rumah mentor macam anak-anak pulang beraya lah pulok. 



 Awal kami sampai so sementara nak tunggu azan maghrib macam biasalah dorang. Ko tengoklah sape yang paling depan kalo bab bergambar. Mesti ada jer mencelah. hehehehe..


Yang lain tengok tv bersama mentor. 

Masa berbuka kami makan kuih, kurma dan air jer dulu. Lepas solat maghrib baru makan yang berat-berat. Isteri encik masak sedap ooo tambah pulak ngan satay kajang Ruby bawak memang kenyang sesangat. Gambar makan ada tapi sebab gegor jadi tak payah lah kite nak letak sini buat semak jer.


Aku tataulah kenapa kamera pinky aku tu asyik gambar gegor jer. Kata cybershot. Dulu-dulu okey jer lawa giler gambar. ermmm...


Solat teraweh sesama. First time try solat pakai telekung dan jubah pastu pakai stokin untuk cover kaki sebab tak pakai kain sembahyang.


Ada satu citer time teraweh ni. Kak Long get ready awal nak solat siap bentangkan sejadah lagi. Kami yang sampai kat ruang solat lambat ni terus jerlah sembahyang. Sekali aku rasa lain macam. Tadi solat maghrib ke kanan kiblatnyer aikk.... kenapa plak jadi belah ke kiri sampai aku solat boleh nampak Bob duk belakang sebab aku duk paling belakang paling kiri. Sekali anak encik gitau kiblat salah semuaaaaaa perempuan kena start solat balik. Alahai kaklong....


lepas solat sambung makan pastu konvoi pulang ke hostel dan rumah sewa masing-masing. 

(penutup ringkas gilerr..ok bye!)


No comments: