Friday, April 27, 2012

Jangan bekerja dengan orang yang tak mahu bekerja dengan kita


Lepas balik dari BTN, aku jadi makin bersemangat untuk terus berusaha menjadi pemimpin walaupon masih merangkak-rangkak. Selama ni aku bekerja di bawah orang. Sekarang aku yang kena lead orang. Susah-penat-letih-emosi-geram semua ada. Semua merasa. Tapi kena pandai kawal. 


Alhamdulillah asignment semua dah setel. Orang lain bila dah habes asignment boleh hoooorayyyy! dan bebas la sket. Tapi aku makin sibuk adalah. T____T sigh. Nak dikatakan sibuk tu sampai nak bersembang ngan rumet pon tak sempat. Aku bangun pagi rumet dah get ready nak ke kelas. Aku balik bilik rumet aku tak ada. Rumet aku balik bilik aku pulak yang tak ada. Dah lewat malam baru aku boleh lending atas katil tapi rumet aku dah tidur. See. Aku sangat letih. Tired after a hectic day at class and work, I was looking forward to clock in some "me" time by logging in on blogger and facebook.


Oh!


Hujung minggu ni ada aktiviti asrama. Aku kena incharge untuk persembahan Malam Asprisiasi. Jadi, aku pilih la junior-junior untuk buat persembahan untuk bagi mereka merasai keseronokkan buat persembahan boleh naik pentas. Nanti di sekolah dan masa akan datang mereka pulak kena incharge so saja bagi pengalaman. Bila dah pilih orang, ada pulak yang tak mau join. 


Its okey. Aku tak paksa. Buat apa kita nak bekerja ngan orang yang memang tak mahu bekerja ngan kita kan. Kalau yang pikir ke depan, mereka akan grab this oppurtinity untuk apply pada masa akan datang. Bila lagi nak bentuk peribadi dan tanggungjawab sebagai guru kalau tak bermula dari sekarang. Masing-masing pikir lah sendiri. Nak jadi cikgu yang jenis macam mana.

pi es: ada banyak buku nak share. Nanti update lagi. Coming soon~


3 comments:

Rin Saharina said...

buku?update update.xsbar ni :D

Rowena Zainuddin said...

Never mind. Nanti ada masa boleh rest puas2.
But there is some advantages bila kita banyak keje nie.
Masa kita jadi more terurus :)
That's what I found out from my experience.

sugar2 kapas strawberry said...

same goes here. busy smpai blog pon tak terurus. update blog pon post pasal busy semendang je..adatlah kn busy busy ni.pas magrib je merangkak ke library