Saturday, October 16, 2010

Mula-mula memang rasa janggal



Oh! Bertemu lagi kita yek. Dulu masa kamu mula-mula masuk sekolah apa perasaan kamu? Mesti mak ayah kamu tolong temankan, nangis-nangis peluk mak ajak masuk kelas sama-sama, rindu bantal busuk tertinggal botol susu. Tapi sekarang bila masuk sekolah masuk U masuk kolej kita dah biasa kan. Tambah lagi yang belajar jauh-jauh dari mak ayah. Semua jadi biasa jek.



Mak cik aku pernah tanya, kamu bila nak matang azie? Eh, tak matang lagi ke sekarang. Mungkin kot sebab aku selalu ushar orang sekeliling aku yang berusia 20-an. Kebanyakkan mereka dah pandai bermekap tebal, dah pandai melawa dah pandai berfesyen dah matang dari segi pemikiran dan pandai dalam segala bagai.



Aku?



Mungkin nak nilai aku dari luaran. Hmmmmm...



Badan kecik kurus macam budak tak matang eh? Mungkin la jugak. Aku selalu idam nak body macam Rozita Chek Wan. Perghhhh... dah berusia pon masih mantop.



Buang rasa malu nak berfesionista. Mungkin pada mula-mula orang tengok kita dorang rasa janggal. Aku ushar fesbuk member-member tadi. Dorang yang sekarang belajar kat U semua bergaya. Yang dulu tak suka pakai high heel dah pakai high heel. Dorang berani mencuba. Oh! Mungkin duit ptptn berlambak-lambak dorang boleh beli baju lawa-lawa, alat mekap yang pelbagai. Tapi aku sangat adore mereka yang pandai melawa. Especially yang bertudung.


Buang rasa malu untuk mencuba



Alah bisa tegal biasa. Kan.



Dari segi pemikiran pulak. Aku masih dalam proses pembelajaran. Belajar macam mana nak jadi lagi matang. Ye la, aku ni bakal cikgu satu hari nanti. Insyaallah. Budak-budak sekarang makin mencabar pemikiran mereka. Bayangkan budak darjah dua dah pandai bercinta hantar surat cinta siap cakap saya minat awak. Aku dulu masih keanak-anakkan. tak kesah pon kawan laki pompuan.



No feeling.



Sekarang aku cuba untuk jadi orang yang berusia 20 tahun. Luaran dan dalaman. I'll try. Motif???? Sebab aku mahu kawen. T___T"


13 comments:

OrenLimau said...

hahaha..
matang biarlah seiring.
apa aku cakap ni?haha
neway, selamat berkahwen~

Umie Nadhirah said...

Cikguuu ^__^ HEHE..

Mesti pakai heels :)LALALA

ishiko said...

be strong!!! uhuhuu...

yayanlalah said...

haha. motif yang takleh bla. tapi aku pon fikir camtu gak. next year dah 20 jadi kene act cam adult dah la kan. agak janggal bila dah tak jadi teen kat blakang nombor tu.

sugar2 kapas strawberry said...

ala..make up nipis2 da..hihi.

Mr. Asada said...

hahaha.. selamat menjadi orang yang berusia 20 tahun. tapi lebih bagus jadi orang yang berusia 30 tahun =P

masa kecik dlu tak pernah ada masalah dengan sekolah. ngeee =P

Asri Alam said...

tak kisah la. aku dah 25 pun masih menggila lagi tau. awet muda la katakan. haha

awek pakai mekap tebal tu lagi la. umur 19 tahun bila dah pakai mekap nmpk mcm 30 tahun. matang la sgt

Anonymous said...

matang tak dilihat dari baju yang dipakai, bentuk badan, atau high heels. it shows through the way u think and act.

qiStina said...

oh, azie nak nampak matured sebab nak kawen je? :P

azie, just be yourself. :)

kr0nc0ngmalaya said...

haha.. btol tu shazika ka ka ka..... tgk qistina.. lek ja... nmpak ja cm matang.. tp.. hahahah

Qib said...

hehe.. mature jeer saya tengok kamu.. Oker. b conpiden


Jum Singgah yer

Latest entry di:
Lagu Nangis
Ciri bini idaman
Oke tak eden?


Happy reading ^^

ILA HonEyBuNNy said...

WAH2....cikgu nak matang seriring sejalan dgn usia ye..hehehhe

The Plain Melayu said...

=)