Sunday, August 15, 2010

Mantapkan subjek Additional Mathematics bagi calon SPM



Dah 3 tahun saya tamat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). Kali ni kita sembang pasal subjek add math. Sebut je add math mesti calon SPM akan kata ooooo ni kiler punyer subjek ni. Serius weh, saya masa form 4 bengap giler add math. Setiap kali ada exam markah selalu dapat sipi-sipi nak fail. Tapi tak fail la. Markah fail 30. Biasa dapat 31 32 tu pon pi merayu kat Cikgu Zul kasi tambah siket markah tak mahu bagi dapat F. Kalau tak efek saya nyer CGPA (MRSM panggil PNG: Purata Nilaian Gred).



Oleh sebab trial SPM pon sipi-sipi nak fail, maka Puan Shahrim pon daftar saya untuk join kursus Easy Math. Masa tu dorang buat kat UKM Bangi. Ramai giler yang join. Tapi berbaloi lah bayar RM100 dengan ilmu yang saya dapat. Cikgu-cikgu yang mengajar pon kelakar giler memang rasa seronok sangat belajar add math yang dulu rasa add math payah nak mampos.



Alhamdulillah, dengan ilmu yang saya dapat dan apa yang cikgu-cikgu kat MRSM ajar saya berjaya dapat A untuk subjek yang dulu saya label sebagai subjek pembunuh SPM. Terima kasih cikgu semua.



So, saya suggest kamu calon-calon SPM pergi join kursus Easy Math ni. Tapi kena jugak banyak buat latihan. Ingat! Latihan-latihan -latihan. Jangan malas. Okey


7 comments:

Unknown said...

rasa nak blajar add met balik... rindu sama zaman SPM..
SPM07 ek..haha.. same larr

Anonymous said...

subejct add math is the best.!!

shazika said...

kumbang hitam:
owh..kamu pon umo 20 la
rindu zaman sekolah woh

shazika said...

tim:
for me it's the worst before i noe it's easy way

intanurulfateha said...

tym spm rse susa sgt
bile bljr balik, senang plak
grr!

Fatin Aliyya said...

yg ko ungkit sejrh silam ni apehal..tensi2..x skua add math.hhaa.:)

azie, slmt berpuasa.:)

mizzura said...

aha..saya dulu malas betul nak buat exercise add math.. sll tak perform..tapi bila masuk u..rasa senang plak..confuse...