Thursday, July 30, 2009

Camping kelab kembara

Jumaat dan sabtu lepas aku join kelab kembara punyer KIC kat hutan sintok. First thing kitorang punyer cabaran adalah jungle trekking malam nak pergi ke camp site. Dah lah aku lupa nak bawak henfon Aku Hero aku yang ada torchlight to so tak pasal pasal kena menumpang lampu kat orang lain. Tengkiu kat Tasik (nama gelaran) sebab jalan ngan aku dan suluh pakai fon torchlight dia. Dalam 3 jam perjalanan sampailah kat campsite. Alah, tempat tu belakang kolej aku je pon sebenarnya. Duk pusing dalam hutan tu punyer lah jauh.ceh! Hahahaha.

Antara aktiviti yang aku tempoh pagi esoknya adalah:

taklimat from mr press, jaluk (tak reti nak eja). Dia ni seior sem berapa ntah lupa pulok. Senior-senior ni dah pernah buat ekspedisi mendaki 7 puncak gunung kat Malaysia ni serentak dan buat rekod.



orienteering. Aku dapatlah berkenalan ngan member baru dan kena jelajah kampus.fuh! Hampir separuh UUM kami berlarian untuk cari chek point. Belajar baca kompas orientering tu, FEREARI MERAH MASUK GARAJ.


makan ramai ramai best. Erat silaturahim. Kami makan dalam bekas apa ntah nama dia. Yang senior hampar plastik sampah kaler itam tu pastu longgokkan nasi dan semua lauk. Macam best jugak makan macam tu tak yah basuh pinggan. lepas makan campak jer plastik masuk tong sampah.


absailing. Sangat gerun dan sempat berpesan kat abang yang jaga aku tu supaya  pegang tali kuat-kuat sebab aku belum kahwin. Nasib baik ada akak senior tolong perketatkan tali tu.



wall climbing. Masa dah separuh jalan kudarat dah nak habis tapi malu ah rasa nak turun balik so aku teruskan menuju puncak.


Waktu malam pulak kitorang main ‘WAR GAME’ dalam hutan. Wajib duduk dalam kumpulan dan yang akan serang kitorang adalah gerila yang sangat dahsyaaaattt. Peluru yang di bekalkan korang nak tahu apa???? SOYA MASAM YANG DIPERAM BEBERAPA HARI NESCAYA TERKENA KAT KORANG BAU MACAM MUNTAH BABY. Nasib aku malang dah lah dalam berlarian dalam hutan gelap tetibe aku jatuh pastu kena hentam ngan PELURU tu. Eeeeeeee. Busuk oi tatau sape nyer idealah tu peram soya masam.


(tiada gambar nak siarkan sebab tak berani nak bawak fon dalam hutan takut cicir)


Perang sampai 5 pagi. Letih ooooo


Esoknya tengok fon battery dah low teruk tak leh nak pose masa kayak dan berendam dalam tasik. Best sangat belajar water confident pastu belajar berkayak. Sebelum ni aku kayak pon main kayak jer asalkan bergerak dan tak terbalik. Yang tambah lah lagi pengetahuan aku nak berkayak. Tapi melecet jugaklah tangan aku ni pegang pedal. :'(
Ni roomate aku yang join jugak kelab kembara dan gi camping sama-sama.
Dari kiri acik, aku dan ika.

SO next aktiviti apa lah yek.??



10 comments:

un said...

member ko yang gambar ketiga dari last dah berpunya belum..hahahahahaha

shazika said...

sory,,dah berpunyer
loyal gituu

Joe said...

halu2..

thx 4 writing bout kembara

keep up posting and stay active with kembara~

shazika said...

alahai bro..

i dah tak duk uum la

huhuhu

Unknown said...

Nak join

Unknown said...

Nak join

Unknown said...

Nak join

Unknown said...

Nak join

Unknown said...

Nak join

Unknown said...

Nak join kebab blh