Sunday, November 8, 2009

kelantan vs negeri sembilan: main ke bertumbuk

Semalam perlawanan bola sepak antara Kelantan dengan Negeri Sembilan. Tahniah buat kelantan sebab dapat masuk final setelah lama idamkan. Tiket stadium habis dijual. Ha, tiket bas Kelantan-KL pon habes jugak. Ada yang sanggup ambil bas dari Terengganu-Kl. Semangat giler weh dorang semua. Semalam dalam LRT pon ramai geng si merah sebab dorang nak gi tengok bola.


Sebelum perlawanan bermula semangat masih berkobar-kobar. Dalam stadium nampaknya penuh dengan merah. Orang kata kelantan ala-ala MU. Ye lah kan kaler merah =P





Gambar ni di tangkap sebelum perlawanan bermula. Fuh, hampir 3/4 stadium penuh kaler merah. Cayaaaalaah


Oppsss..berapa kerat je si kuning.



Tahniah buat Negeri Sembilan sebab menang game ni. Walaupun penyokong yang sikit tapi mereka tetap tak putus asa. Tapi yang menduka citakan aku adalah sikap penyokong Kelantan yang tidak dapat terima kenyataan dengan kekalahan 3-1. Mereka bakar kerusi stadium. pe ni weh. Tak boleh ke bersikap profesional sket.

okey children. DONT TRY THIS AT HOME.






.



ehem..jangan marah eh kawe-kawe..





.

Saturday, November 7, 2009

lelaki oh lelaki

tiap-tiap hari mesti kena jumpa ngan laki, keluar je dari asrama mesti nampak laki. jalan-jalan nak pergi makan pon mesti jumpa lagi. ish ish ish. kenapa tiba-tiba nak cakap pasal lelaki ni..?? ~wondering~


sebenarnya banyak hal pasal lelaki yang aku rasa pelik. tapi emmm macam tu lah.
lelaki tetap lelaki. hal yang pertama adalah pasal rokok. kenapa mesti kalau lelaki mesti nak merokok. aku memang suka lelaki yang anti-smoking. betapa kentalnya seorang lelaki yang menahan nafsu untuk tidak merokok. syabas buat kamu


ada satu kisah aku rasa eh, kesiannya. ada sepasang suami isteri sedang jalan-jalan. si isteri membawa seorang baby. yang si suami pula berasap berkepul-kepul menghala kan asap ke arah si isteri dangan baby mereka. kesiannya kat baby tu. aku dah kasi warning awal-awal to my future husband. sebelum kahwen kena stop smoking. ehem ehem.


sekarang aku dengar banyak kes pasal lelaki lembut dengan kes gay. astagfirullahhalazim. dulu masa kat UUM budak laki cerita. setiap sem bilangan si lembut akan bertambah. memperluaskan tamadun lah katakan. yang tak tahannya, kebanyakkan yang lembut aku jumpa semua badan memang tafff ah. tapi sedey seh. kenapa semakin bertambah bilangannya. yang gay satu hal. pompuan ramai kenapa nak kaple laki sama laki?


ntah la. pe nak jadi ngan dunia sekarang ni. pompuan laki perangai sama jek. hek eleh azie. macam lah kau tu baik sangat kan. tapi aku berusaha untuk jadi perempuan baik even aku sendiri akui. untuk berubah itu memerlukan masa. kena ada support dari orang terdekat dan masyarakat.


eh..sebelum terlupa. aku nak share ngan kamu semua satu belog best punyer. tingkatkan amalan kamu semua yek. kereta mayat





.

Wednesday, November 4, 2009

hamster sakit jantung


Fatin cakap..hamster ada penyakit jantung. sebab tu dalam sangkar dia kena ada wheel untuk dia exercise. kasi dia aktif siket


Monday, November 2, 2009

tak ada sijil SPM



tolong share knowledge ngan aku.
apa yang orang tak ada SPM boleh masuk untuk sambung belajar? ada sijil Tahfiz dari ma'ahad je. kalau Institut Kemahiran MARA nak pakai sijil juga ke tak eh. kalau Jabatan Tenaga Manusia camne?

tengah kusut ni
help my dear lovely readers
PLEEEASSSSEEE

bila si tomboy nak jadi gadis

Dulu aku lari-lari pakai sjort je,
sekarang jalan-jalan pakai baju kurung

Dulu pulang dari sekolah, terus bukak tudung
Sekarang nak keluar rumah mesti bertudung litup. Wajib

Dulu kawan-kawan nama joe, reiy, amer, wan, fizi

Sekarang nama kawan chah, zahra, fatin, asha,

Dulu main dalam semak, lumba basikal, main bola

Sekarang duduk dalam kelas, study study study

Dulu jalan macam gangster nak pukul orang

Sekarang jalan sopan santun..erk, masih ada sedikit kalut

Dulu senang je nak sepak budak lak. Kesian hazwan ngan apek
Sekarang mana boleh dah. Tak pasal-pasal kena sepak ngan dorang

Dulu rasa bosan tinggal kat rumah
. sket2 gi cari geng nak lepak
Sekarang kalau boleh tak nak keluar rumah. Memerap dalam bilik

Dulu slamber kawan ngan laki.

Sekarang segan ngan laki. Nak lepak sekali pon segan

Dulu bermain ngan cinta
Sekarang cinta...no komen

Kalau dulu kita tahu apa akan jadi sekarang
Adakah kita sanggup nak tempuhi semua tu?




.