Sunday, January 12, 2020

Let's start fresh


Assalamualaikum...

(waalaikumussalam) jawab para pembaca.

Sedar tak sedar dah lebih 10 tahun aku masih berblogging. Dari zaman matrikulasi sampailah dah kerja tinggal dalam hutan. Ya. Zazi masih lagi tinggal di hutan belantara dan harapnya Allah izinkan zazi pindah ke Terengganu. Insha Allah. Mohon kalian semua mendoakan zazi ye.


So, banyak perubahan hidup dah berlaku sepanjang tahun 2019 yang tak sempat nak cerita dalam blog ni. Salah satunya adalah status zazi dah berubah dari cik kepada puan. Alhamdulillah. From a stranger to a fiance and now become my husband. Semuanya berlaku dengan lancar dalam tahun 2019.


Perkenalkan suami zazi, H.

Dah berubah status ni insha Allah perlakuan pon kena lah berubah dari segi pergaulan, emosi, peribadi, pemakaian dan lain-lain. Bila na buat sesuatu keputusan dah kena tanya pendapat suami. Kalau sebelum ni tanya mak ayah, sekarang suami yang utama. Kalau aku tanya pendapat mak aku pon mesti mak aku suruh tanya H jugak.


Begitulah kehidupan aku berubah dalam masa setahun tu. Jadi, untuk tahun 2020 ni kena mulakan sesuatu yang baru dan aku akan teruskan berblogging tentang kehidupan di LJ memandangkan rakan-rakan dah ramai kembali ke semenajung. Insha allah kalau diizinkan tahun 2020 ni zazi pon nak jugak balik semenanjung. Jadi, lebih baiknya aku abadikan semua kenangan dalam blog ni untuk tatapan di hari tua. Suatu kenangan pahit manis yang tak dapat na cerita satu persatu tapi skeurag-kurangnya adalah momen yang indah untuk dikenang. Gituuuu...

Ok. Selamat Tahun Baharu. 2020.
xoxo, zazi.


No comments: