Thursday, April 18, 2019

Latihan rumah sukan

Assalamualaikum. .

Semalam LJ baru habis acara sukan tahunan. Seminggu sebelum acara sukan berlangsumg guru dan staf dah bertungkus lumus bawa murid berlatih. Memandangkan sekarang musim panas tak dapat nak training dekat padang. No problem. Kami bawak murid-murid turun ke kampung. Kenapa aku menggunakan perkataan turun? sebab LJ di atas bukit, kampung pulak di bawah dekat dengan sungai.

Cikgu Syam ketua rumah Akasia tengah briefing budak untuk latihan arini. Kita mulakan dengan warming up dulu neh.  Patu bawak berlatih larian 100m dan pass baton.


Selesai tu, kita praktis acara lompat jauh pulak di tepi sungai. Ada banyak pasir kat sana. Walaupon tak de trek kita belajar cara lompat jer lah.


Tudiaaaa.. . harapan Emas ni. hahahahhaa. 


Settle latihan murid-murid dibenarkan mandi di sungai. Kemain seronok dorang ni siap buat sandcastles. syiok tengok dorang pandai berenang. Lagi meriah bila ada team Bakawali sekali mandi manda. 


Cikgugcikgu pantau dari tepi jerlah


Ticer pon mampu berada di tepian.


Dah pukul 5.30 petang ajak balik semua. Waktu makan petang pulak kat dewan.

Setiap malam pulak kami ada latihan nyanyian dan tarian. Team Akasia diwakili oleh Layun untuk tahap 1. Memandangkan ticer dia ni suka lagu pop yeyeh jadi diberiklah lagu Siapa Gerangan sebab simple dan mudah di hafal untuk tahap 1  Boleh buat gaya joget joget sket.


Esoknya bawak murid tarining kat padang. Boleh tahan. jugak la tahap kepanasan dia ni. Budak budak relax je main tak pedulikan panas pon panas laaa. 


Bakal atlet masa hadapan. Insha allah.



No comments: