Friday, October 30, 2009

semoga aku cepat sembuh

Pagi tadi aku malas giler nak bangun. kepala aku pusing-pusing cam roler koster. Suhu badan panas lagi, hingus masih meleleh-leleh. Hari ni tak bawak 1 kotak tisu aku bawak paket kecik bajet cendol aku nak berhenti meleleh ah harini. Macam biasa aku antara yang lewat attend kelas. Itulah orang cakap alah biasa tegal biasa. aik cam tak pelik plak. alah senang gini ah. Since first day attend class to this college i'am among the latest yang enter the class. And this bad habbit continue till now.


Okey. Sambung cerita topik utama. Biasanya hari Jumaat kelas habis sampai pukul 10 pagi je. Tapi harini ada lecturer nak ganti kelas. Sampai petang pulak tu. Tapi tapi tiba-tiba pulak kelas petang cancel. menjerit keriangan ah aku siap godek-godek pungkoq lagi (imaginasi sendiri je ah) Aku tak sabar nak sentlekan cendol-cendol aku nih.


Sampai kat hostel. TAK ADA AYAQ ! Ketua blok tampal notis air tak de sampai 8 malam. Harap maklum. wtf dengan suhu badan aku tengah naik, badan rimas tahap gaban kelas harini tak de ekon, nak terkencing, terberak, cendol pon berebut-rebut nak keluar. Semuaaaaaa kena tahan. Terus angkut geng pergi Jusco untuk solat, kencing, berak, cuci muka, cuci segala cuci ah.


Lepas zohor lepak sampailah lepas asar still duk situ. tengok pulak ada SALE weh SALE. Terus semua serbu pakat duk berhimpit ngan mereka-mereka yang tengah pilih-pilih baju, celana, jeans. Ha! jeans. cakap pasal jeans. Hajat di hati nak carik skinny jeas/ slim jeans/ jeans-kaki-kecik. Carik punyer carik ha carik lagi jumpa yang aku berkenan. Carik pulak size. Pekejadah size aku nak tak de. Brother yang jaga VJ tu kesian tengok aku macam teresak-esak nak nangis tak dapat seluar padahal tengah tahan cendol nak keluar. dia pon carik lah kat aku geledah punyer geledah tak jumpa-jumpa.


Beralih kepada brother yang lain yang jaga TG. dia pon kesian tengok muka monyok tak mandi aku ni tolong geledah punye geledah tak de jugak. Pasrah pulang ke hostel melalui jalan jauh pening kepala aku duduk lama dalam teksi dengan jalan jem sambil dengar channel tamil.


Malam ni aku memang letih, pening, dengan badan aku masih lemah tiba-tiba akak sebelah room aku mintak tolong angkat barang dia nak balik sebab dah habis kursus. Mintak tolong sebab kaki dia sakit. tak leh angkat barang berat. Mak oi. Berat giler aku angkat barang tu. aku pergi jugak tolong akak tu kesian kaki sakit. Walaupon badan aku lemah masa tu aku gagahkan diri angkat barang tu jugak. dalam hati aku doa semoga aku tolong orang sakit harap Allah sembuhkan sakit aku dan akak tu. amin


Lepas beberapa trip pandangan aku kabur pening sikit. Thanks God macam tau tau je fatin dia mai tolong angkat. Aku masuk bilik, fatin sambung angkat barang. Sampaii sekarang air tak ada lagi nih. Hot jugak ah aku kata pukul 8 sekarang dah dekat 1 pagi ni. Dengan tak mandi, solat isyak pon belom. Dengan tak sihatnya. I need water pleaseeeeee


Pukul berapa lah air nak ada ni. kusut kusut.




.

8 comments:

Anonymous said...

jom pegi sungai... banyak air kat sana

hehe

un said...

aku pun klu x de air bengang gila.
pernah sekali tak de air, x de elektrik..
perg,. x menentu hidup..

papepun harap ko cepat sembuh.
jgn lupa makan ubat..:)

shazika said...

fcc:

mana nak dpt sg kt kl ni

shazika said...

unwanted:

uish
lg teruk ko kna
tengkiu
doakan aku yek

daus said...

xbaek kutuk mdm monty tue..huhu~ haha..asrama xde air cian giler.. wlaupun aman xde air tapi blok aman sentiasa aman..nape g jusco?? kte0rg g blik air kt vel0 jew...

daus said...

xbaek kutuk mdm monty tue..huhu~ haha..asrama xde air cian giler.. wlaupun aman xde air tapi blok aman sentiasa aman..nape g jusco?? kte0rg g blik air kt vel0 jew...

shazika said...

bila pulak aku mengata mdm daus oit
huhuhu~~~

gi jusco sbb alang2 leh lepak sana
toilet velo KOTOQ!

cybernetic88 said...

haha. tu la gi mandi sungai la. bnyk air sane. hope kamu ngn akk kamu cpt smbuh la ye =)