Wednesday, May 15, 2019

Kisah anak murid: Make up


Kisah anak murid 1

Murid: Ticer, kenapa semalam saya tengok mulut ticer warna pink tapi hari ni warna merah pulak?
Ticer: Oh! Ini ticer pakai lipstick laa.
Murid: Patut lah warna lain dari hari tu.


Kisah anak murid 2

Murid: Ermmmm.. ticer bau make up la. (sambil menghidu)
Ticer: Bau make up?


Ticer pon berfikir. Lipstik aku berbau ke? Bedak aku berbau ke? Apa lagi make up aku ada bau ke? Ataupun ketiak aku yang berbau?
Beberapa hari kemudian…..


Murid: Ermmm..ticer bau make up la. (menghidu lagi)


Tapi kalini aku sure, ianya bukan sesuatu bau yang busuk melihat dari gaya dia menghidu tu.


Ticer: Bau make up macam mana?
Murid: Bau ini, make up. Mama saya pon ada bau make up jugak.


Dia ambil tangan aku, disuruhnya hidu pergelangan tangan.
Laaaa…BAU PERFUME RUPANYAAAA…


Ticer: Ini bukan bau make up. Ini nama dia PERFUME. Cuba sebut. Perfume.
Murid: Perfume. Ha…bau perfume.


Alhamdulillah.. akhirnya anak murid aku belajar benda baru arini. Bau perfume. Bukan bau make up. Huhuhuhuhu…..




No comments: